“Bol doet ons systeembeheer, het maandelijkse onderhoud en is onze hardwareleverancier. Voor ons is Bol ICT een stabiele partner in het netwerkbeheer.”
Volledig afhankelijk van ICT-oplossingen van Bol ICT
Het begon ruim twintig jaar geleden allemaal als eenmanszaakje, maar inmiddels is het arbeidsdeskundig adviesbureau Heling & Partners uitgegroeid tot een gespecialiseerd bureau waar 37 mensen werken. Niet alle medewerkers zitten op de hoofdvestiging in Assen. Zeventien medewerkers, verspreid over heel Nederland, werken vanaf huis. En dat vraagt een optimaal functionerend netwerk. “Door onze werkwijze zijn wij volledig afhankelijk van ICT. Onze medewerkers komen slechts een maal per maand hier op kantoor”, vertelt Richard Heling, directeur/eigenaar van Heling & Partners.
Bol ICT in beeld
Vader J.M. Heling begon in 1992 met zijn arbeidsdeskundig adviesbureau. Hij noemde het Heling & Partners, in de hoop dat zijn zoons ooit zijn partners zouden willen worden. Zoon Richard, afgestudeerd econoom, voelde wel wat voor het bedrijf en rolde er geleidelijk in. In de beginperiode deed Richard het systeembeheer zelf, maar al gauw kwam Bol ICT in beeld. Bol zorgt dagelijks voor een back-up en storingen worden door de medewerkers rechtstreeks naar de helpdesk doorgebeld, waarna Bol het probleem oplost. Daarnaast wordt ook preventief onderhoud aan de systemen, in zowel Assen als in den lande, gepleegd waarbij regelmatig een overzicht van de status van het netwerk geleverd wordt.
Letselschadezaken
Richard Heling kan zich zo helemaal op zijn core business richten: het arbeidsdeskundig adviesbureau. Het onafhankelijke adviesbureau heeft een aantal takken waarin het werkzaam is: letselschadezaken, arbeidsongeschiktheidsverzekeringen voor zelfstandigen en reïntegratieprojecten voor profit- en non-profitorganisaties als nieuwste toevoeging. Het bureau werkt zowel voor verzekeraars als voor de eisende partij en geeft onafhankelijk advies met betrekking tot de mate van arbeidsongeschiktheid van een persoon als gevolg van een verkeersongeval, een bedrijfsongeval of een medische fout. Ook begeleidt Heling & Partners personen bij hun reïntegratie.
Stabiele partner
Deze ervaring in letselschadezaken wil Heling & Partners in de toekomst ook gebruiken om bedrijven te helpen bij langdurig, hardnekkig en kostbaar verzuim van medewerkers. De dossiers zijn tegenwoordig echter volledig digitaal, zodat het arbeidsdeskundig adviesbureau volledig afhankelijk is van zijn ICT infrastructuur. Ligt de server eruit, dan ligt het hele bedrijf stil. Daarom is op advies van Bol ICT gekozen voor twee servers. Richard Heling: “Bol doet ons systeembeheer, het maandelijkse onderhoud en is tegelijkertijd onze hardwareleverancier. Voor ons is Bol ICT een stabiele partner in het netwerkbeheer.”