Thuiswerken met Bol ICT

Sinds het begin van 2020 is thuiswerken voor heel werkend Nederland een bekend begrip geworden. Als professioneel en ervaren ICT-leverancier faciliteren wij werkgevers met het inrichten van thuiswerkplekken. Niet sinds de uitbraak van COVID-19, voor ons is dit al jarenlang dagelijkse kost.

Thuiswerken mogelijk maken

Wij krijgen logischerwijs steeds meer aanvragen van werkgevers om thuiswerken mogelijk te maken. Veel klanten hebben die mogelijkheid al eerder gecreëerd en zij kunnen nu direct schakelen. Voor anderen stond ons crisisteam in maart j.l. klaar om onze klanten zo goed mogelijk te helpen. We hebben daarvoor verschillende scenario’s ontwikkeld zodat wij professioneel en structureel handelen. Indien wij u ook kunnen helpen met het mogelijk maken van thuiswerken horen wij dat graag.

Samenwerken op afstand

Indien (een deel van) uw medewerkers thuiswerken, zal blijken dat overleg op afstand in veel gevallen lastiger is dan wanneer je ‘gewoon’ met elkaar aan de vergadertafel zit. Wij maken het onze klanten gemakkelijk om op afstand te vergaderen via Microsoft Teams van Microsoft 365 (vroeger heette dit Office 365).

U krijgt een beeldverbinding met uw medewerkers thuis; dit kan een bilateraal overleg zijn, maar ook vergaderen met meerdere collega’s op afstand is mogelijk. Idem voor samenwerken in dezelfde documenten en chatoverleg. Hierdoor communiceert iedere medewerker met hetzelfde gemak met andere (thuiswerkende) collega’s als onder normale omstandigheden. Loopt u tegen problemen aan? Onze supportmedewerkers staan klaar om u op weg te helpen.

Maatregelen Bol ICT

Alle systeembeheerwerkzaamheden zoals het onderhoud en het oplossen van storingen worden in principe op afstand uitgevoerd. Dit is mogelijk doordat verreweg de meeste systemen en bestanden in de cloud draaien. Indien nodig zijn wij in geval van calamiteiten uiteraard beschikbaar om op locatie te helpen. Bovendien zijn wij zeer goed telefonisch bereikbaar.

Veel van onze eigen medewerkers werken thuis, zolang dit de belangen van de klant niet schaadt. De overgebleven medewerkers krijgen ieder een apart kantoor, zodat de kans op besmetting geminimaliseerd wordt. Wij blijven gewoon bereikbaar op onze reguliere telefoonnummers.

‘Nu nog investeren in thuiswerken?’

Af en toe krijgen wij de vraag of het nog loont om “nu nog” te investeren in thuiswerkplekken, verwijzende naar de COVID-19 pandemie die op zijn retour lijkt te zijn. Echter heeft deze crisistijd geleerd dat efficiënt thuiswerken talloze voordelen heeft waar men voorafgaand aan de coronacrisis nooit rekening mee gehouden had.

Zo besparen uw medewerkers veel reistijd (en -kosten) en blijkt dat thuiswerken amper nadelen kent, mits zij goed gefaciliteerd zijn. Ook is een goed bereikbare helpdesk onmisbaar om zoekende medewerkers op gang te helpen.

Wanneer u als werkgever van (parttime) thuiswerken een gewoonte maakt, heeft dat voor zowel u, als de medewerkers op lange termijn enorme voordelen. Heeft u al uitgerekend hoeveel koppen koffie een thuiswerkende collega bespaart? 😉

Werken uw medewerkers al thuis?

Maakt u al gebruik van een thuiswerkoplossing van Bol ICT? Zorg er in dat geval voor dat de thuiswerkers beschikken over het telefoonnummer van de servicedesk: 050-2111333.