Sinds het begin van 2020 is thuiswerken voor heel werkend Nederland een bekend begrip geworden. Als professioneel en ervaren ICT-leverancier faciliteren wij werkgevers met het inrichten van thuiswerkplekken. Niet sinds de uitbraak van COVID-19, voor ons is dit al jarenlang dagelijkse kost.
Thuiswerkplekken faciliteren
Wij krijgen logischerwijs steeds meer aanvragen van werkgevers om thuiswerkplekken in te richten. Veel klanten hebben die mogelijkheid al eerder gecreëerd en zij kunnen nu direct schakelen. Voor anderen stond ons crisisteam in maart 2020 klaar om onze klanten zo goed mogelijk te helpen. We hebben daarvoor verschillende scenario’s ontwikkeld zodat wij professioneel en structureel handelen. Indien wij je ook kunnen helpen met het mogelijk maken van thuiswerken horen wij dat graag.
Samenwerken op afstand
Indien (een deel van) jouw medewerkers thuiswerken, zal blijken dat overleg op afstand in veel gevallen lastiger is dan wanneer je ‘gewoon’ met elkaar aan de vergadertafel zit. Wij maken het onze klanten gemakkelijk om op afstand te vergaderen via Microsoft Teams van Microsoft 365 (vroeger heette dit Office 365).
Je krijgt een beeldverbinding met jouw medewerkers thuis; dit kan een bilateraal overleg zijn, maar ook vergaderen met meerdere collega’s op afstand is mogelijk. Idem voor samenwerken in dezelfde documenten en chatoverleg. Hierdoor communiceert iedere medewerker met hetzelfde gemak met andere (thuiswerkende) collega’s als onder normale omstandigheden. Loop je tegen problemen aan? Onze supportmedewerkers staan klaar om je op weg te helpen.
Maatregelen Bol ICT
Alle systeembeheerwerkzaamheden zoals het onderhoud en het oplossen van storingen worden in principe op afstand uitgevoerd. Dit is mogelijk doordat verreweg de meeste systemen en bestanden in de cloud draaien. Indien nodig zijn wij in geval van calamiteiten uiteraard beschikbaar om op locatie te helpen. Bovendien zijn wij zeer goed telefonisch bereikbaar.
‘Nu nog investeren in thuiswerkplekken?’
Af en toe krijgen wij de vraag of het nog loont om “nu nog” te investeren in thuiswerkplekken, verwijzende naar de COVID-19 pandemie die op zijn retour lijkt te zijn. Echter heeft deze crisistijd geleerd dat efficiënt thuiswerken talloze voordelen heeft waar men voorafgaand aan de coronacrisis nooit rekening mee gehouden had.
Zo besparen jouw medewerkers veel reistijd (en -kosten) en blijkt dat thuiswerken amper nadelen kent, mits zij goed gefaciliteerd zijn. Ook is een goed bereikbare helpdesk onmisbaar om zoekende medewerkers op gang te helpen.
Wanneer je als werkgever van (parttime) thuiswerken een gewoonte maakt, heeft dat voor zowel jou, als de medewerkers op lange termijn enorme voordelen. Heb je al uitgerekend hoeveel koppen koffie een thuiswerkende collega bespaart? 😉
Werken jouw medewerkers al thuis?
Maak je al gebruik van een thuiswerkoplossing van Bol ICT? Zorg er in dat geval voor dat de thuiswerkers beschikken over het telefoonnummer van de servicedesk: 050-2111333.